بهترین دبیران زیست کنکور ایران

بیوگرافی دکتر عمارلو مدرس زیست

دکتر علی محمد عمارلو تو نیشابور متولد شده، تو دوران راهنمایی تو مدرسه محمدعلی کاظمی درس خونده و دبیرستانشو تو مدرسه علامه طباطبایی (خیام کنونی) گذرونده. وقتی کنکور سراسری داد تو سال ۷۲، رتبه چهارده گرفت و تو رشته پزشکی تهران قبول شد و شروع به تحصیل کرد. تو سال ۸۰ از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شد و بعدش شروع به تدریس کرد. تو این مدت تدریس، چندین کتاب درسی نوشت. اولین کتابش که خانه زیست شناسی بود و آخرین کتابهاش، ۳ جلدی نشر دریافت پایه و پیشدانشگاهی نظام قدیم.

استاد علی محمد عمارلو یکی از بهترین معلمهای زیست ایران زیست هست و زیست هم همون درس اصلیه که برای دانش آموزای رشته تجربی تو کنکور خیلی مهمه. اخیرا این درس تو کنکور سراسری پنجاه تا تا سوال تستی با ضریب دوازده داشته که نشون میده چه قدر برای دانش آموزای رشته تجربی مهمه. به نظر میاد افرادی که میخوان رتبه خوبی تو کنکور بگیرن، باید حتما روزانه برای زیست شناسی درس بخونن، چون تسلط روشن بر این درس میتونه موفقیتشونو تضمین کنه.

زیست شناسی تو دبیرستان خیلی مهمه، نه فقط برای امتحان کنکور، بلکه برای درک بهتر درس‌های دانشگاهی. اگه تو دوران دبیرستان زیست شناسی رو خوب یاد بگیری، درس‌های دانشگاهی رو هم راحت‌تر می‌فهمی. بنابراین، یادگیری خوب زیست شناسی تو دبیرستان خیلی مهمه، و می‌تونی با ویدیوها، کتاب‌ها و کلاس‌های آموزشی بهتر یاد بگیری.

همه دانش‌آموزا باید با توانایی‌ها و سطح درسی خودشون مطابقت بدن و بر اساس اون، از ویدیوها، کتاب‌های کمکی و کلاس‌های آموزشی استفاده کنن. یکی از روش‌های پرطرفدار برای یادگیری زیست شناسی استفاده از کلاس‌های آموزشی یا ویدیوهای آموزشی آفلاینه.

یکی از چالش‌های استفاده از ویدیوها و شرکت در کلاس‌ها ممکنه انتخاب استاد باشه. اگه با استادتون ارتباط برقرار نکنید، نمی‌تونید از آموزش‌هاشون بهره‌مند بشید. بنابراین، با دید باز به انتخاب ویدیوها و کلاس‌ها بپردازید. در این مقاله قراره یکی از بهترین مدرسین زیست کنکور رو بهتون معرفی کنیم.

دکتر علی محمد عمارلو در سال ۵۰ به دنیا اومده و از دانشگاه تهران رشته پزشکی رو فارغ التحصیل شده. ایشون سال‌هاست تو زمینه تدریس زیست شناسی کنکور فعالیت می‌کنن. پس از شرکت در آزمون سراسری و گرفتن رتبه ۱۴، دکتر عمارلو تو زمینه آموزش زیست شناسی شروع به فعالیت کرده و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده.

اون تجربه تدریس تو آموزشگاه‌های معروف تهران، اصفهان و کرمان رو داره و همچنین نویسنده کتاب‌های معتبری مثل خط فکری از نشر دریافت و هزار تست زیست از همون ناشر.

در کلاس‌های استاد علی محمد عمارلو به عنوان یک دبیر زیست خوب، اولین چیزی که به چشم می‌خوره، بیان ساده و یکنواختیه که ممکنه برای بعضی دانش‌آموزا کمی خسته‌کننده باشه.

اما یک نکته مهم در تدریس ایشون اینه که بررسی تست‌ها با دقت بالا و کارآمدی انجام میشه و میشه گفت که روش تدریس ایشون بیشتر به شکل تستی و حل تسته. این موضوع کمک میکنه که دانش‌آموز از ابتدای آموزش با نحوه بیان تست‌ها آشنا بشه. همچنین یکی از مزایای تدریس از طریق حل تست، اینه که یادگیری نکات تستی در حین آموزش اتفاق میوفته.

در تدریس درس زیست شناسی توسط استاد علی محمد عمارلو، ایشان از یک جزوه استفاده می‌کنن که شامل دو بخش اصلی، یعنی درسنامه و تست، می‌شه. یکی از نقاط قوت این دوره تدریسی، لیست ترتیب کتاب درسی در حین تدریسه. همچنین، جزوه ایشان شامل متن کامل کتاب درسی، همه اشکال و نمودارها، به همراه زیرنویس برای شکل‌هاست که به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا درک بهتری داشته باشند.